هتل 5 ستاره زرد
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
هتل 5 ستاره زرد
نوشته شده در پنج شنبه 13 تير 1392
بازدید : 2221
نویسنده : MR ARC
اختصاصی معماری نیوز: هتل 5 ستاره زرد در کشور پرتغال واقع شده است. انستیتو معماری پلان در سال 2010، پروژه طراحی و اجرای این ساختمان را بر عهده گرفتند. این هتل در یک سایت زیبا واقع شده بود و در مقابل آن تپه های انبوه شن و ماسه با توپوگرافی خاصی قرار داشت.

کارفرمای پروژه در نظر داشت تا یک ساختمان شکیل را در این فضا و در مکانی مشرف به دریا ایجاد کند. چالش اصلی در طراحی این مجتمع، به حداکثر رسیدن فضای افقی و محدودیت های قانونی در میزان ارتفاع ساختمان بود.

 طبق مجوز صادر شده، می بایست حداکثر ارتفاع ساختمان 3 طبقه به همراه یک زیرزمین باشد. بنابراین می بایست زیبایی، کارایی و پایداری به صورت توأمان در اجرای پروژه مورد نظر قرار می گرفت.



 با توجه به توپوگرافی طبیعی زمین، گروه طراحی تصمیم گرفت تا از یک فرم U شکل استفاده کند. در این طرح، یک حیاط مرکزی بزرگ مشرف به دریا وجود داشت و تمامی اتاق ها نیز به مناظر اطراف اشراف داشت. با استفاده از دانش معماری، ترکیب خطوط و اشکال ساده، و بهره گیری از پانل های شیشه ای و ترکیب نور و رنگ، یک محصول زیبا تولید شد.

 از طلوع تا غروب خورشید، واکنش های متفاوتی بر روی نمای این ساختمان ایجاد می شود و در نهایت منجر به تبدیل شدن آن به یک نقطه عطف در سایت شده است.



 این هتل شامل 209 اتاق خواب، 11 سوئیت، یک لابی بزرگ، دو رستوران، یک فضای چندمنظوره، استخر سرپوشیده و دو استخر شنای روباز می باشد. یک باغ مجلل نیز در این هتل طراحی شده است.





 
 

منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز




:: موضوعات مرتبط: سازه و بنا , هتل , ,
:: برچسب‌ها: هتل 5 ستاره زرد , معماری , معمار ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: